Goed om te weten§

De volgende aanpassingen hebben invloed op de manier waarop je Yesplan gebruikt:

Let op

Als je de meldingen ontvangt via e-mail, moet je de filterregels in je e-maildienst of e-mailprogramma aanpassen. Ze moeten niet meer filteren op het woord “Notification” in het onderwerp van e-mails, maar op het woord “updates”.

Let op

Je kan het commentaarveld niet langer toevoegen aan tabbladen naar keuze in infovensters. Als dit een probleem vormt voor je huidige werkwijze in Yesplan, kan je in “Systeeminstellingen” > “Systeemvoorkeuren” de optie “Gebruik het verouderde customdataveld tp_comment voor resourceboekingen” inschakelen. Het commentaarveld zal zich dan opnieuw gedragen als een customdataveld, waardoor je het kan toevoegen aan tabbladen.

Roosters publiceren§

Voortaan kan je in de Teamplanner een kladversie maken van roosters. Eens ze afgewerkt zijn, kan je de roosters publiceren voor je medewerkers:

Let op

  • De werkelijke tijden die medewerkers presteren moeten voorlopig nog altijd ingevoerd worden in de Teamplanner.
  • Als een human resource geen gebruiker van Yesplan is, kan je toch zijn/haar rooster publiceren. Hij/zij zal echter geen toegang hebben tot de Yesplan App maar zijn rooster wel kunnen raadplegen via de iCalendar feed.

De Yesplan App§

De Yesplan App is toegankelijk voor gebruikers van Yesplan via browsers op smartphones, tablets en laptops/desktops computers. De App is momenteel enkel beschikbaar als je organisatie de Teamplanner gebruikt en laat je medewerkers toe om hun roosters te raadplegen. Je kan de Yesplan App bereiken:

In de Yesplan App kan je er ook voor kiezen om meldingen te ontvangen als een rooster gepubliceerd of herroepen wordt. Voor gepubliceerde roosters ontvang je meldingen als:

Als je als gebruiker in Yesplan een e-mailadres hebt, kan je deze meldingen ook ontvangen via e-mail.

Dataviews§

Diverse verbeteringen§

Algemeen§

Resources§

Systeeminstellingen§

Teamplanner§

Ticketingintegraties§